Bogactwo zdrowia w drobniutkich kiełkach

O tej porze roku, niezwykle ważną rzeczą jest dostarczanie naszemu organizmowi witamin i składników mineralnych, po to, by wzmacniać organizm. Doskonale nadają się do tego kiełki m.in. lucerny, słonecznika, brokułów, kapusty, soczewicy, rzodkiewki lub buraków ćwikłowych. Z posianiem nie ma żadnego problemu. Wystarczy odrobina wody, nasiona, słoik i po kilku dniach mamy gotowe zdrowie na talerzu. Dlaczego akurat kiełki? Bogate są w witaminy (A, B1, B2, 6, B9, B12, C, D) ponadto w związki mineralne i inne cenne składniki, których często brakuje w naszym organizmie.

Kiełki najlepiej spożywać wypłukane i na surowo. I tak na przykład kiełki rzodkiewki łagodzą dolegliwości wątroby i pęcherzyka żółciowego, zapobiegają infekcjom, oczyszczają organizm. Kiełki buraka odkwaszają organizm i zapobiegają anemii, kiełki pszenicy są szczególnie cenne dla układu nerwowego, skóry, włosów i paznokci. A kiełki rzeżuchy poprawiają przemianę materii i pracę nerek.

Najnowsze

Najpopularniejsze